Direktlänk till inlägg 2 december 2020

Deppardag

Av Sirpa - 2 december 2020 20:15

Idag har jag tillåtit mig själv att tycka riktigt illa om allt skit som Covid19 drar med sig.
Känt mig ledsen, övergiven och riktigt nedstämd stundtals.

Blev av med det jobb jag först fått till mig på Lördag.
En viktigare kollega fick den istället.
Jag var bara en reservlösning.
Det gjorde riktigt ont att mista en hel tjänst och få några timmars körning bara istället.

Men jag är ju bara en sketen timanställd.

Nu är det kamp om jobben och det gör mig bara trött och uppgiven.

Jag skiter i att tjata om jobb hädanefter.
Om jag inte behövs så är det väl så.

Söker annat och hoppas på att få fatt i nåt vettigt så jag slipper den här tärande oron.

Hoppas morgondagen känns bättre. För idag har jag verkligen mått ankskit!!!

 
 
Ingen bild

Krister

3 december 2020 10:03

Hej Sirpa. Nu vet jag inte om du har åldern inne, men jag tar ut halvtidspension nu vi 62. Har funderat på hel för att ta det lite lugnare.

Sirpa

3 december 2020 11:37

Jag fyller 62 år i maj nästa år. Funderar på att börja ta ut Tjänstepension då men...
Jag vill jobba i många år till och vill därför inte börja ta ut för tidigt för det begränsar ju antalet arbetstimmar.
Min plan är att jobba full tid till jag fyller 67 och sen gå ner i tid.
Älskar mitt jobb som är Min livsstil med alla resor och nya platser.
Är ju fullt frisk och känner mig som 50 snarare än 62 snart

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards