Direktlänk till inlägg 26 december 2020

Vacker soluppgång

Av Sirpa - 26 december 2020 10:05

Ligger här i sängen och bara softar.
La mig sent efter jobbet men vaknade ändå tidigt.
Detta kommer att straffa sig ikväll när jag ska jobba igen.
Så det gäller att vid något tillfälle idag, se till att sova lite till
Går säkert bra efter maten.

Fångade den vackra soluppgången.
Gick ut till bussen och hämtade in blåsdelen för alkomätaren från kylan
Den tar sån tid på sig att bli varm och redo i minusgrader, så jag har den inne i värmen tills kollegan kommer och hämtar bussen.

Känns bra att jag fick bussen tvättad inatt efyer passet. Den var så smutsig efter Linköpingskörningen på Julafton.
Jag hade ingen som helst lust att köra den till tvätten då jag ville hem och få lite julmat jag med.
Igår stod vi ju bara Standby så det gjorde inget att den inte var helt vit och ren

Nu är den blank och fin och redo för jobb.

Tittar ut och ser nu att det drivit upp moln på himlen så det var bra att jag hann fånga soluppgången.

Fick inte med det magiska ljuset på fotona tyvärr.

Kanske är det sista fotona på bussen med Björks logga.
Allt ska ju bort.
Vet inte ens om den här bussen blir kvar.
Den jag skulle haft, som jag hade gjort iordning för tågpass blev såld.
Den är nu hos Västanhede.
Snabba ryck.

Nåja :) Hur det än blir så passar jag iallafall på och njuter av den tid som är kvar med Björks Buss loggan
En stolthet hos mig.
Det var där jag blev anställd och som jag har lärt mig så oerhört mycket, de två år jag fick vara fastanställd.
Jag kör med stolthet det namnet som för alltid kommer vara kvar i kärt minne i mitt hjärta.

Björks Buss i soluppgång :) Utanför mitt hem dessutom.
Kan det bli bättre :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards