Alla inlägg den 1 november 2021

Av Sirpa - 1 november 2021 09:21

Söndagens lunch intog jag på färjan till Gotland.

Köttbullar med mos. Linngon och inlagd Gotlandsgurka.
Jättegott!

Mätt i magen kunde jag sedan vila tills det var dags att köra av färjan i Visby

Av Sirpa - 1 november 2021 09:03

Åkte igår Söndag ifrån Enköping Bachohallen, med fullastad buss mot Nynäshamn 9.30
ESK Hockey skulle spela mot Visby Roma på kvällen 18.00

Första resan för mig vad gäller Gotland och dessa färjor.
Har inte varit på Gotland sen jag var en 18 årig flicksnärta.

Rullade ombord på färjan 12.30 och hade sån tur att bussen hamnade längst fram.

Bekväma vilstolar ombord som man bokar plats i förväg till.
Det var bra då jag var jättetrött.
Hade ju varit igång sen tidig morgon.

Åt lunch och satt sedan och sov en timme i stolen

Väl framme i Visby var det bråttom av och iväg till Ishallen ca 10 minuter bort.
Det var mörkt, dimmigt och blött ute.
Inte ett dugg lockande Gotland som hälsade oss välkommen.

Lastade ur, parkerade, tog en promenad och kände mig inte alls tillfreds med den tidspress som rådde
Efter matchslut var det jättebråttom till hotellet så jag skulle hinna få mina 9 timmars reducerad dygnsvila på förarkortet.

Gillar inte sån här stress!!
Det lägger sig i magen som en klump och gör ont.

Vi hann med 10 minuters marginal.
Jag skulle ju ha bussen igång tidigt på morgon för att köra ombord på färjan åter till Nynäshamn.

Fixade parkeringstillstånd från hotellet.
Scandic Visby. Bussen kunde stå utanför och ddt var ju skönt. Inte behöva leta parkering.
Tog mig till rummet 333
Ur kläderna som jag klivit i 5 på morron och i duschen då jag var så frusen.
Hade ont i magen.
Fixade lite att äta och sedan var det bara att varva ner.

Somnade helt slut vid 23 tiden.
Tyst och behagligt rum.

Sov tungt till 4.30 då det snart var dags att gå upp.
Dusch, kaffe och ihoppackning.
Lämnade rummet 5.45
Träffade på mitt lag ikring hotellet då vi skulle få med Frukostpåsar.
Fanns inte tid för annat.
Färjan skulle gå 7.15

Kunde starta bussen efter laglig vilotid och det kändes tryggt.
Väntade in grabbarnas väskor och rullade sedan till färjeterminalen.
Laget gick dit.

Jag frågade mig fram vart jag skulle köra med bussen. Inget var en självklarhet eller tydligt på nåt vis.
Risk att hamna på färjan till Oskarhamn om jag kom fel
Lite onödigt kände jag!

Rullade ombord 6.55
Letade rätt på laget ombord och har nu softat tiden ombord efter att ha ätit frukostpåsen från hotellet.

En snabb, stressig och alldeles för kort vistelse på Gotland.
Hann inte uppleva någonting. Mörker och spända magnerver.
Hade räckt med att vi åkt hemåt med nästa färja så hade det varit mer givande resa.
Matchen förlorade ESK med 7-3.

Njuter nu av havet och solen på väg mot Nynäshamn.
Väl framme blir det full rulle till Enköping.
Avlastning innan vidare Västerås, tank, städ och tvätt.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards