Alla inlägg den 16 november 2021

Av Sirpa - 16 november 2021 20:49

Klarade mig inte jag heller.
Vaccinerad men har fått Covid19 iallafall.

Testade positivt idag då jag fick veta att en kollega jag jobbat när hade Covid19.
Hon gick hem i fredags efter att ha varit hängig ett tag.

Jag fick lämna jobbet omedelbart och åka hem.

Har frysit hela eftermiddagen och fått feber. 38 som mest hittills.
Grym huvudvärk.
Nyser, snorar och mår skit rent ut sagt.

Dotter och barnbarn testade negativt men barnbarnet måste vara hemma från skolan i 7 dagar.
Tycker så synd om henne.
Hon älskar skolan.

Säger som Wille katt.
Jävla skiiiiit!!!!

Av Sirpa - 16 november 2021 06:40

Måndagen bjöd på en tuff dag igen som började tidigt och slutade sent.
Gick upp innan solen och kände att det hade suttit fint med några timmar till av sömn.
Men hjärnan var i full gång redan.

På med kaffe, plockade ur diskmaskinen som jag brukar.
Tände i vedspisen då det är så grått, mörkt och ruggigt.

När tjejerna vaknat och dottern kört barnbarnet till skolan så satte jag igång att tvätta fönster.
Ett jobbigt projekt med dessa gamla, vågiga rutor,svårtillgängliga, tvåglas med obefintlig tätning.
Alla sidor måste tvättas varje gång.

Dottern tog foto när jag klängde ut och putsade.



Det var inte lätt när det utanför var källartrapp och omöjligt putsa utifrån.
Fick hänga ut med hopp om att inte tappa balansen.

Köket har dom värsta fönstren.
Färgen flagnad och fönstren far illa ordentligt.

Tog nästan två timmar att tvätta bara de två fönstren i köket.
Välbehövligt verkligen efter sommarens flugskitar som satt limmade överallt.

Valde att ta bara dessa två viktigaste denna dag.
Hade ju besök av mamma och jobbkväll framför mig.

Bar in ved så det skulle finnas utan att dotra ska behöva släpa med det.
Hennes ork är på minus minus just nu.
Som det kan vara med ME.
Gårdagen tog allt ifrån henne.
Måndagen var fylld av smärta, svullnad, utslag överallt och fullkomlig utmattning orkesmässigt.
För henne gällde vila sålänge barnbarnet var i skolan.

Jag tog en dusch efter fönsterputs och vedhämtning.
I uniformen och iväg till Surahammar och besök hos mamma.

Kände hur min ork redan sinade för fullt och dagen hade bara börjat.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards