Alla inlägg den 6 november 2021

Av Sirpa - 6 november 2021 05:41

Fredagen fick bli en ledig dag från jobb då jag ska jobba hela helgen.

Inte för att jag slappade för den skull utan då var det läge att göra sånt jag inte hann annars.

Tvättade två maskiner bland annat.
Nya jobbkläderna åkte med.
Inte jackan förstås men skjortorna.
Sköna bomullsskjortor som jag sedan ska stryka fina.

Åkte iväg och fikade med min fina vän som hjälper mig att tanka ny energi genom att bara vara den han är.
Jag bollar mycket tankar med honom.
Så skönt att ha honom som bollplank.

For sedan vidare till ÖB och handlade det som behövdes hem.
Tvättmedel, schampon och sånt. Ludde Basset fick en stor skön bädd att ha i köket vid spisen i vinter när det är kyligt i huset.

Torshälla Coop fick ett besök av mig också. Bananer, bröd och lite annat som fattades hemma.

Väl hemma fick det bli en pizza som jag köpt fryst. In i ugnen med extra ost på och sedan avnjuta i lugn och ro i köket.
Tände i köksspisen då det var så rått väder.
Till Luddes stora glädje.
Han låg och njöt i sin nya bädd medans elden sprakade i vedspisen.

Plockade med tvätten och gick sedan ut och räfsade våra löv och bar bort massor med högar. Tungt att räfsa det våta.
Jobbade därute ett par timmar innan jag kände att det fick vara nog.

In i en varm skön dusch och sedan fick det bli morgonrock på resten av dagen.
Skönt att bara hasa omkring och plocka med sånt som behövde göras inomhus också.

Dotter och barnbarn kom hem från besök hos dotterns pappa i hans och fruns nya hus.
Hon hade bilder att visa därifrån och det är jättefint byggt.
Väl unnat dessa goa människor som kämpat i åratal med dryga grannar som bråkat om allt möjligt.

Nu står huset där med vacker utsikt över ån. Äntligen får han och frun börja leva ett lugnare liv utan bråk och stridigheter.
Så väl unnat.

Kvällen kom och jag kände hur trött jag var.
Känner en gnagande oro med nuvarande jobbet som tär. Det är rörigt och jobbigt.
Jag har inte fått något papper att skriva på ännu med min uppsägning.
Tiden drar ihop sig och jag måste få det påskrivet innan 12/11.
Det är ju en månads uppsägningstid.

Jag är så less på att ständigt kämpa som fan för allting!

Hoppas och ber att det i mitt kommande jobb är en ordning och tydlighet.
Struktur och tydligt ledarskap är så viktigt och personal så det räcker så inte de som sliter och kämpar går på knä och blir sjukskrivna till sist.

Kommer snart att börja räkna dagar när jag kan åka uppåt och komma till rätta i det nya.
Timanställning är nog mera min grej.
Det ger en frihet att välja.

Nu är det Lördag morgon och jag har gjort allt klart för att åka och jobba en grymt lång arbetsdag.
Börjar 7 och slutar vid 23 tiden inatt.
Så nästa gång jag kan krypa ner i min bädd blir vid 1 tiden inatt skulle jag tro, om allt flyter på.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards