Alla inlägg den 12 november 2021

Av Sirpa - 12 november 2021 07:50

Eller hur?

Av Sirpa - 12 november 2021 06:09

Idag är det inte roligt alls.
Slet igår med röran på jobbet så jag idag har jätteont i ljumsken på höger sida.

Jag har inte orken och kroppen till att slita som en stark karl längre.
Fixade det galant i yngre år men inte nu längre när jag närmar mig pensionsåldern.

Kände hur det smärtade till när jag lyfte en kartong som vägde bly.
Fortsatte jobba på då det inte fanns så mycket annat val än just jobba på.

Sakerna ska vara på plats innan Måndag då all verksamhet flyttas till den lilla depå som tillhandahålls.

Jag hann med en hel del där jag for omkring ensam och försökte få tillnån ordning
Bar upp kartonger med kontorsmaterial uppför trappor och var genomsvettig när det sedan var dags att åka iväg till gamla depån för att städa den buss jag skulle ha för körning nån timme senare

Bussen igenomskitig så det var bara att dammsuga noga, skura ur överallt och putsa det sista innan jag kunde pusta ut en kort stund, fika innan det var dags att ta på uniformen för körning.

Kände hur ljumsken smärtade vid varje steg.
Kände mig äcklig och ofräsch efter timmar av svettigt slit innan körningen.

Det var bara att ta på chaffisleendet och njuta av att få köra buss och göra det jag är till för.
Härliga gäster och jag mådde toppen av att få jobba med det jag är ämnad för.

Bestämde mig för en sak efter att jag parkerat bussen och städat undan det lilla som blev.

Något mera slit med flytten av depån tänker jag inte jobba med.
Tänker heller inte tillåta att jag ska slitas sönder i min kropp av att vara så lojal och dum som jag är.

Ljumsken gjorde jätteont resten av dagen och till natten var jag tvungen att ta smärtlindring för att kunna sova.

Jag är verkligen en äkta urbota Idiot!!!

Varför gör jag detta mot mig själv?

Nu räcker det!!!

Den tid jag har kvar som fastanställd ska jag göra Mitt jobb som är att köra buss och städa min buss som jag använt. Det kommer jag att sköta som jag brukar, noga och omsorgsfullt.

Resten får skötas av andra.
Jag orkar inte mera !!

Det här är Mitt liv och nu tar jag tyglarna själv.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards