Alla inlägg den 8 november 2021

Av Sirpa - 8 november 2021 06:39

Söndagen ägnade jag åt att städa buss som vanligt innan körning.

Sedan när det var dags för jag till Enköping och lastade mina hockeygrabbar, Alaget ESK och körde bara en kort resa denna dag, till Upplands Väsby.

Vi hamnade på fel sida av hallen och det var ju inte lätt att veta då det tydligen ändrats sen senast laget var dit.
Lastade ur och fick sedan hjälp av en trevlig man som jobbade där.
Han körde själv lite buss så han förstod att jag inte skulle ha det lättaste med att backa ut genom grindar, vända på trång yta och sedan åka igenom en byggarbetsplats runt allt till rätt sida.

Inget problem för mig men all hjälp är tacksam givetvis. Det gör ju allt enklare för mig.

Där var det sedan en jättefin bussparkering och allt jättebra planerat.
Då vet jag till nästa gång eller kan tipsa kollegor.

Jag hade lite kämpigt denna eftermiddag där i regn och rusk.
Hade blivit våt om strumpor och skor redan vid lastningen i Enköping.
Detta gjorde att jag frös hela tiden.

Var in på cafe't i ishallen och köpte mig kaffe och en chokladmunk.
Satt där i värmen en stund.
Tog en promenad men det var inte skönt då det regnade och jag blev ännu blötare och kallare.

Åt medhavd korvmacka i bussen. Startade den en kort stund för att få upp värmen i den så jag kunde vistas där.

Fortsatte städa toaletten som jag fick nerspydd och ostädad från föregående förare.
Ogillade läget skarpt!!!
Så trött och less på att städa efter andra var och varannan körning.

Jag städar efter mina gäster och min körning givetvis. Önskar att alla tänkte lika, men så är inte fallet.
Ett fenomen som verkar vara överallt i bussbranschen.
Vissa tar ansvar och andra glider undan.

Fick inte bort lukten hur jag än städade och sanerade.
Det skulle gjorts samma dag som detta hände så det inte hann torka in.

Mådde illa!!

Nä denna kväll var verkligen inte min favorit. Som tur var behövde ingen i laget använda toan på den korta resan hem efter match.

Jag var in korta stunder och såg på matchen men mådde pyton av att jag frös så. Fötterna som isklumpar.
Ändå var detta en bra och fin ishall.
Det var mina blöta strumpor och skor som ställde till detta.

Vi for mot Enköping 18.30
Lastade ur snabbt och kunde sedan återvända till depån i Västerås.
Städade undan mitt.

Scannade iväg min uppsägning till två chefer som Bussakuten hjälpt mig med att skriva ut från intranätet.
Jag fyllde i den tidigare på dan.
Nu är det inmejlat till berörda och jag jobbar min sista dag 12/12 för Merresor som fastanställd.

Åkte hem trött, frusen och hungrig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards