Alla inlägg den 7 november 2021

Av Sirpa - 7 november 2021 16:30

Igår Lördag var jag med VSK Fotboll Herrar till Jönköping för match mot Jönköping Södra.

Började min dag tidigt med att städa buss som vanligt.
Fick bussen jag skulle ha skräpig, icke iordningställd med stolar, gardiner, fotstöd osv....

Plockade sopor. Torkade bort fläckar.
Rengjorde varje klaffbord och ytor överallt som var solkiga.
Så jäkla trist att behöva städa först av allt vid ankomst till jobbet!!

Det är en av orsakerna till att jag lessnat och sagt upp mig.
Jag är inte andras städerska.
Jag är bussförare.
Självklart städar jag efter mina egna gäster men inte efter kollegor som smiter undan.

Vi lämnade Iver Arena 8.20 för att angöra Ombergs GK så laget fick mat innan match.
Sedan vidare till Jönköping.

Parkerade och lastade ur i regn.
En supporterbuss anlände.
Jag tog med mig fyra gravljus och gick bort till kyrkogården 450 meter bort och tände ljus till minne av nära och kära.
Det var ju Allhelgona.

Gick tillbaka lagom till matchen började.
Såg första halvlek och gick sedan till bussen
Städade lite och softade resten av tiden.
Ösregnade mest hela tiden så det inbjöd inte till promenad.

Matchen slutade 0-0 så 1 poäng fick vi med oss hem iallafall.

Det kom ett pizzabud till laget efter matchen och när alla fått sin mat och var på plats så rullade vi hemåt.

Mackstopp valdes bort och ingen var gladare än jag för så hade jag en chans att hinna hem innan 15 timmars arbetstidsram var uppnådd.

Körde på i ett bra tempo
Lite trafik så det gick bra.
Vi landade i Västerås i bra tid.
Ut med alla grejer och sedan hade jag tank, tvätt, toatömning, dammsugning och allt sånt kvar.

Riktigt paltigt nu när inget finns kvar på Bäckbydepån. Några bussar är resan på den lilla pyttedepån vi ska ha framöver.
Så tanka diesel och Adblue var vid Såifa.
Dammsugaren i bussen blev det sedan.
Den är med i bagaget.
Tömde toa. Fyllde bara vatten i spolningen då sanervätskan är flyttad.
Tog spolarvätska från bussens reserv i bagaget.

Putsa fönster, borden hade jag tagit på morgonen redan.
Rengjorde toan och fixade allt fräscht och fint då bussen skulle iväg 6 timmar senare med juniorlag Vsk till Östersund.
Mina två kollegor fick en ren och fin buss.
Lite annat än det jag fick på morgonen.

Kändes bra att lämna fint efter mig fast det kostade extra tid och kraft.

Åkte sedan hem jättetrött och hungrig.
Hade då varit igång i 18 timmar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards