Alla inlägg den 27 november 2021

Av Sirpa - 27 november 2021 08:29

Gick till matbutik här i Ängelholm och hittade då en liten park med vackra och nästan spöklika Julänglar och andra varelser som hängde i vackert upplysta träd

Av Sirpa - 27 november 2021 06:45

Det blev en grymt tuff dag igår innan jag kunde komma till ro på kvällen.

Åkte hemifrån redan vid 8 tiden för att hinna med att fixa bussen klar inför resan till Helsingborg och match Lördag.

Fast denna dag åkte vi först ner hit till Ängelholm för övernattning.

Efter att ha städat ur bussen, fyllt på material som var helt urtömt utan att någon fyllt på, fast jag gjort iordning så fint och det enkelt går att se vad som behövs, så var det dags att någonstans tvätta bussen som såg hemsk ut.

Kollegan skulle visa mig tvätten hos Wist och vi åkte dit.
Gav upp efter 40 minuters köande då jag tog valet att tvätta på gamla depån.
Det visade sig att tvättkortet var urtaget ur bussen och jag började få jättebråttom.
Lånade ett kort för Minibuss och kom in i hallen så jag kunde tvätta för hand.

En Västanhedekollega hjälpte mig då jag slet som en tok för att få ren bussen.
Han såg mitt dilemma och tvättade den andra sidan på bussen
Jag var så tacksam och rörd över hjälpen!
Han verkligen förbarmade sig över mig i stunden.

Jag vägrade leverera skitig buss till Mitt eget älskade VSK Fotboll!
Det visste kollegan och fanns för mig i stunden. Tack vännen !!!

Full fart och tanka för det var inte gjort heller.

Sedan kunde jag rulla till Iver Arena, svettig, trött och solkig.
Hade duschat på morgonen och tagit på ren fin skjorta och ren uniform.
Resan till ära då det är sista bortamatchen för säsong och våran sista tillsammans.

Hann fräscha till mig med våtservetter och som tur var hade kläderna klarat tvättslitet. Putsade bort fläckar och kände mig hyfsad när laget kom och vi började lasta.

Jag tyckte att det var av yttersta vikt att allt klaffar denna resa så laget får ro till avkoppling under den långa resan och focusering på matchen idag Lördag.

Vi tog min förarrast vid Brahehus efter att vi först passerat Örebro och tagit upp två spelare där.
Där var det snö och jättehalt.
Träffade på Akropolis som också var på väg neråt landet för match.

Fortsatte sedan resan och hade gott om tid på oss.
Den tiden togs ifrån oss med ränta längs E4:an då vi stod i kö i 45 minuter vid en trafikolycka.
Riktigt tuff färd sedan vidare till hotellet i Ängelholm.
Körde allt vad jag mäktade med och full koncentration där i mörker, väta och massor med trafik.

Landade vid hotellet vid 20 tiden och det var jobbigt för laget som under stress checkade in och tog sig till middagen som var kraftigt försenad.

Snabb urlastning. Jag bar in mitt på det rum jag fått och städade ur bussen efter resan innan jag parkerade den en bit bort på en bussparkering tillsammans med Leksands lagbuss som Västanhede har
Fanns plats mellan bussen och stolpar nära min buss rumpa.
Fick dit den iallafall fast jag var trött så ögonen gick i kors vid det laget.
Gick sedan tillbaka till hotellet.

Stängde in mig på rummet och bad till högre makter att jag inte måste ut till bussen en extra gång för att någon glömt ta med allt sitt bagage.
Lätt gjort i stressen.

Gjorde kväller med kaffe och en pastarätt som jag bara kokade vatten till och som tur var hade jag ett par brödskivor kvar i väskan sen dagen innan.
Mat behövde jag ju fast jag inte känner lukt och smak.

Levde på två bananer och vatten hela resan ner.
Inget smakar ju.

Somnade som en stock vid 21.30 tiden.
Jäklar vilken tuff dag som tog all min kraft. Den är ju ännu så begränsad.

Vaknade 5.30 och tog på kaffe.
Ännu en grymt lång dag väntar.
Jag ska vila så mycket jag bara förmår och se till att få energi i mig
Kommer att ha 24 timmar vakentid framför mig innan jag får nästa dygnsvila.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards