Alla inlägg den 18 november 2021

Av Sirpa - 18 november 2021 17:09

Det som känns bäst att äta nu är riktigt varm soppa.
Håller mig just nu till Gulaschsoppa somjag kan minnas hur det smakar iallafall.

Lite salt är det jag nu kan urskilja.
Jag som älskar riktigt mustig och kraftfull Gulaschsoppa.

Värmer skönt i magen av soppan och till det har jag knäckebröd med skivor av Lördagskorv.
Verkligen läge nu att äta ur frysen på det som ligger där och ständigt blir bortvalt.

Ser att det finns en matlåda med pasta och grönsaker där och den tar jag nog imorgon.
Räcker till två kanske tre måltider rentav.

Blir mätt snabbt.

Den varma maten fårmig att må bättre en stund. Luftvägarna öppnas och jag kan andas friare.

Att rekommendera för välmående

Av Sirpa - 18 november 2021 16:02

I dagarna tre har jag nyst i ett.
Under vakentid nyser jag om och om igen.
Det lugnar sig en kort stund och sedandrar ddt igång igen.
Härhemma gäller det att jag är med hela tiden så inte nysningen far rakt ut bara.

Näsdukar i ständig beredskap och har jag inte det så blir det tröjärmen.
Denna tröja lär vara knökafull med virus.
Byter kläder ofta och tvättar upp.
Just nu hänger mysmorgorocken på tork så jag får ta den blå reserven ikväll.

Nysningarna sliter hårt på luftvägarna känner jag. Det är ömt överallt.
Magmusklerna får jobba en hel del då jag också hostar kraftigt stundtals.

Runt ögonen är jag röd och irriterad då det sprutar tårar vid nysningarna.
Inte lätt att smörja runt ögonen ich ögonlocken.
Näsan är röd och irriterad av allt snytande.

Var ute en stund i friska luften nyss och först gjorde det ont i luftvägana men efter ett tag var det som något släppte och det blev friare att andas.
Gick en bit bort med vovve och barnbarn tills det återigen började göra ont att andas.
Var ute 20 minuter iallafall.
Bättre än inget

Nu hostar jag i ett. Känns som kroppen kämpar med att göra av med en massa äckel inifrån.
Inte konstigt att krafterna tryter när detta krig pågår inne i en.
Covid19 viruset möter motstånd och fajten kräver energi.

Längtar efter kvällen och att gå och lägga mig för natten.
Vill inte binga ner mig för tidigt för då vaknar jag bara på natten och stör tjejerna i deras nattsömn.

Ska iallafall byta om till nattlinne och morgonrocken.
Kläderna jag haft idag måste i tvätten efter alla nysningar och hostningar i tröjärmen

Covid19 i egen hög person styr livet här i huset just nu. Hela vår tillvaro i karantän.

Så förbannat jobbigt och fullständigt onödigt.
Klarar jag mig helskinnad från detta skit så ska jag njuta än mer av livet.
Verkligen göra det jag vill.



Av Sirpa - 18 november 2021 15:00

Insåg idag att det inte var någon bra ide att bara tvärt sluta med kaffe.
Dricker säkert 5-6 koppar under en dag.

Igår morse tog jag sista koppen och tyckte att det var slöseri med kaffe då jag inte känner någon smak eller lukt.

Gick över till att dricka örtte med honung då jag gärna vill ha något varmt i mig.

Idag kände jag mig konstig.
Irriterad och knepig.
Insåg ju till sist att det var koffeinabstinens.
Bryggde på en stor kopp starkt kaffe och drack.
Gick bara en kort stund så mådde jag ok igen.

Inte kan man bara sluta sådär tvärt

Av Sirpa - 18 november 2021 09:08

Som mål denna torsdag hade jag att komma i duschen och tvätta håret.
Känner mig så äcklig när jag inte känner hur jag doftar.
Just hårtvätt är ju så väldoftande.
Schampo och balsam som fortsätter dofta länge efter att håret tvättats och torkats.

Nu känner jag ingenting.
Men vet att jag är ren och fräsch.

Sedan kom så nästa projekt för dagen.
Tvätta upp nattlinne, morgonrock och myssockor/filtar och kuddöverdrag som finns i min säng.
Allt är i tvättmaskin nu och jag har skakat av sängkläderna ute i friska luften och bäddat rent allting.

Så skönt att lägga mig uppepå allt och bara slappna av en stund.
Känner att kroppen kämpar.
Lite tyngre att andas när jag är så täppt.

Solen gick upp så vackert imorse och jag passade på att ta lite foton med mina blommande Novemberkaktusar i förgrunden.

Åt havregrynsgröt till frukost.
Är ju inte så förtjust i det så jag passar på när inget smakar nånting.

Ligger nu och väntar på att tvättmaskinen blir klar så allt kan hängas på tork.
Känner mig trött och ska nog ta en liten tupplur efter tvätten.

En stor mugg färskt te står och svalnar på nattduksbordet.
Örtte givetvis.
Nyttigt och bra.


Av Sirpa - 18 november 2021 06:35

Synd att den är så dyr

Av Sirpa - 18 november 2021 06:15

Då jag inte kommer att jobba som fastanställ mer än ett par veckor till så lägger jag ut krokar till bussaktörer som har intresse av en erfaren gammelräv som jag för körningar.

Det blir ju aktuellt till våren och försommaren i sånt fall då jag åker upp till Duved, Åre och Östersund och kör vintern.

Kan vara kul att ha ett gäng bra bussföretag att välja på och köra för.
Blir garanterat varierat och aldrig långtråkigt

Jag gillade ju inte att vara timmis under värsta tiden under pandemin när det inga körningar fanns.
Det kändes otryggt värre.

Nu när jag varit fastanställd och insett att som fast får jag ta vilka skräpkörningar som helst och slita med en massa annat som inte ens är mitt jobb, så blir valet enkelt
Jag kör på timma och bestämmer själv om jag vill eller inte.

Jag är Beställningsförare.
Inte städerska åt kollegor eller annat slit som bara tog min ork och gnista.

Den som vill ha en ordningsam, trevlig, serviceminded, trafiksäker och effektiv mjukkörande Beställningsförare så finns jag på mejladress sirpaniva6@gmail.com

Jag är inte flyttbar utan har mina nära i Sörmland och Västmanland.
Bo borta periodvis har jag inget emot. Bara jag får landa hemma under ledighet

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards