Alla inlägg under december 2020

Av Sirpa - 1 december 2020 00:21

Måndagen blev verkligen en fullproppad dag med sånt som måste göras.

Började dagen tidigt. Gick upp innan 5 och tog mig en kopp kaffe som bryggts kvällen innan. Fanns i thermosen.
Katterna tyckte att det var hög tid för frukost men det tyckte inte jag.
De har torrfoder i skålen och kan äta om de verkligen är hungriga.
Blötmat var deras önskan, det serveras senare för att det inte ska bli ett gnäll och spring i dörren för tidigt.
Alla behöver sova.

Bytte om och gav mig ut på rask och frisk powerwalk. Tog den långa vändan via cykelbanan längs Sundbyholmsvägen. Var borta i över en timme.
7 km blev det.

Frukost och nybryggt kaffe i magen. Körde barnbarnet till skolan med hennes mamma.
Sen for vi till ett tidigt öppnat Jula utan kunder och inhandlade nödvändiga saker.
Vidare till Granngården. Också tomt på kunder, perfekt!

Snabbt hem med allt. Kaffe i magen och direkt iväg till apoteket och hämtade sånt min mamma behövde ha handlat.
Tog bilen till Surahammar och lämnade över det till henne.
Ansiktsmask på mig givetvis.
Jag måste under tisdagen åka och handla matvaror och fylla på förrådet hennes.

När det var gjort, full fart hemåt igen för att hämta dotterns bil som varit inlämnad på verkstad.
Den hade stått i flera veckor obrukbar innan verkstad hittades som hade tid och var vettig.
Gick ju bra då min bil var hemma medans jag jobbade i Göteborg.

Nu var bilen klar.

Sista November och bråttom få på vinterdäcken. Lastade in i bagaget och körde hennes bil till min fina vän som skiftade till vinterdäck på ett snabbt och smidigt sätt. Tog en fika och pratade en kort stund innan jag åkte hemåt.
Han är en klippa!

Under tiden hade dottern hämtat mitt barnbarn från skolan med min bil.
Kom så hem för att få i mig lite lunch då klockan var 15.30

Kände hur tröttheten vällde över mig.
Tog en dusch innan samtal med en av mina arbetsgivare om jobb.
Får lite på Lördag.
Nu är det tufft att få ihop timmar.
Mejlade två depåer till om jobb.

Ringde mamma och fick en lista på allt hon behöver ha handlat på tisdag morgon
Jag måste direkt klockan 6 till Maxi för att handla innan folk vaknar.
Vill inte trängas under denna tid med andra människor.
Men mamma måste ju få mat.

Vid 17 tiden kunde jag släppa taget om alla måsten och bara vara.
Hade tänkt julpynta i mitt sovrum men det får bli senare.

Full dag med träning och massor uträttat.

Nu hoppas jag att det kommer in lite jobb så jag får timmar till December månad.
Kan ju inte leva på luft.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards