Alla inlägg under december 2020

Av Sirpa - 7 december 2020 06:24

Hockeyhallen i Hudiksvall ser verkligen inte ut som en sådan utifrån.
Jättefin!
Mera som en finare restaurangsbyggnad.

Invändigt som alla andra hallar men exteriören riktigt vacker

Av Sirpa - 7 december 2020 06:21

Ju närmare Hudiksvall vi kom igår på dagen, desto tjockare blev dimman.
Hela vägen från Enköping hade det dessutom regnat.
Ett sånt där riktigt tätt regn som bara lägger sig som en hinna på vindrutan.
Torkarna gick för fullt men de hann liksom inte torka nåt förrän det var en ny hinna.

Jag hade sett fram emot att få uppleva nya vyer där i stan medans grabbarna spelade sin match.
Bytte om och gick iväg till den lilla sjön som ligger alldeles intill hockeyhallen.
En hel del människor var ute och gick eller sprang i dimman.

Tyvärr fick jag inte till bättre utsikt än vittvitt och mörkret föll väldigt snabbt.
Likt ett vått täcke över stan.

Jag traskade och gick.
Fick telefon från materialaren straxt innan matchstart att de behövde grejer från bussen.
Snabbt tog jag mig tillbaka.
Var då på andra sidan sjön men det tog kanske 10 minuter så fanna jag på plats och låste upp bussen.

Låste igen och vandrade vidare.
Hade bara kommit halvvägs i mitt stegmål för dagen.
Gick åt andra hållet och kom till en stor och vacker kyrkogård med ljus tända överallt.
Ett litet kapell syntes i dimman med tända elljusstakar i fönstren.

Magisk känsla att vandra där i mörkret bland alla viloplatser.
Fridfullt och tryggt.
Traskade vidare och kom så tillbaka till sjön.
Lillfjärden hette den lilla sjön som tydligen en gång i världen blivit separerat från det stora havet när land steg upp.
Landet stiger 7mm varje år fortfarande.

Det gick en fin kanal som var så vackert belyst på sidorna.

Hudiksvall är säkert en fin stad.
Hoppas jag får möjligheten att besöka den igen nångång.
Utan den tjocka dimman.

Fick ihop mina 10 tusen steg och det kändes riktigt skönt.
Återvände genomfuktig och hungrig till bussen.
Bytte om till torra uniformskläder.
Skor och strumpor genomvåta.
Som tur var hade jag ombyte med mig så straxt satt jag i lugn och ro och åt den goda krämiga pastasallad jag fått från laget.
Det som de själva åt på vägen till Hudiksvall i bussen.

Dimman lättade inte på hela den tiden vi var där. Tätnade istället.

Av Sirpa - 6 december 2020 05:18

Ligger här i min säng och planerar dagens arbete.
Det bär iväg till Enköping först för att göra iordning bussen inför avfärd.
Har ju en bit att pendla då jag bor utanför Eskilstuna.
Blir 6.5 mil enkel väg.

Idag ska jag köra ESK Hockey A lag till Hudiksvall för match.
Körde grabbarna i Fredags till Huddinge där de vann med 3-5.
Kändes bra med chaffisvinst som vi brukar säga när vi kör lag :)

Hoppas på samma sak idag.
Den här resan är ju längre så det ligger en riktigt lång arbetsdag framför mig.
Åker hemifrån 7.30 och kommer åter hem vid midnatt eller straxt efter. Beror helt på hur mycket jag har att städa.
Behöver tanka iallafall.

Tänkte plocka med mig träningskläder så jag kan ge mig ut och gå när grabbarna spelar.
Det är ju några timmars väntan så då fixar jag med bussen först och traskar sedan iväg och tar min dagliga motionsrunda.
Blir kul i en ny stad.
Hudiksvall. Tror att jag varit dit med ett handbollslag förra året eller året innan.

Hoppas bara att det inte regnar och blaskar som det gjorde i fredags i Huddinge.
Då var det så blött och rått att jag var tvungen att starta bussen några gånger för att inte behöva frysa.
Inne i hockeyhallen var det också kallt och rått.
Var så frusen när jag kom hem att jag sov natten med tjocka sockor och morgonrock under täcke och filt samt varm katt.

Såvill jag inte ha det idag.
Ska ta med så jag håller mig varm.

Ska straxt gå upp och börja fixa iordning allt jag ska ha med mig.
Behöver ju mat och kaffe för en lång dag borta.

Är så glad att jag har jobb.

Imorgon är det annat läge.
Måste fortsätta att aktivt söka andra jobb för att tillfredställa Arbetsförmedlingens och Akassans krav.

Om denna Covid19 helvetet kunde släppa sitt grepp så vi busschaffisar inombeställningskörningar kan få jobba normalt igen!!!!
Jag vill inte ha något annat jobb i den här åldern.
Har ju bara några år kvar till pensionen.

Älskar mitt bussjobb!!
Det är Min Livsstil

Av Sirpa - 6 december 2020 04:25

Som jag skrivit om tidigare så firar jag,min dotter och barnbarnet Jul hela December.
Det är pyntat redan från första dagen och sedan fylls det på vartefter.

Igår Lördag klädde tjejerna granen.
Vi hade ingen stor gran utan fick lov att tidigt på morgonen under torsdagen gå in på Jula och köpa en.
Den monterades ihop igår och kläddes.

Det blev en gran med flera generationers sparade julgranspynt i.
Sånt som barnens farmor och farfar haft.
Sånt som jag köpt innan de föddes och igenom åren.

Mycket av det jag har är sånt som köptes på Christmas Shop i London vid varje resa dit när barnen var små.

Vi kommer ha en riktig gran ute som min sväson ordnar från deras egen skog.
Vill inte ta in en riktig.

Just nu känns det som lite extra viktigt att ha vackert och Juligt hemma när inget är sig likt i övrigt.
Julen kommer inte bli som tidigare.
Gemenskapen vid julbordet kommer vara minimerat i antal familjemedlemmar.

Jag kommer att jobba dessutom.
Måste ju ta de jobb jag får, Julen och Nyåret blir jobb varje dag, till sent på natten.
Någon måste jobba och då gör jag det.

Tankarna går till all vårdpersonal som kämpar på IVA avdelningarna överallt.
Hoppas de får chansen att äta lite julmat iallafall

Av Sirpa - 5 december 2020 12:30

Kom hem från jobbet inatt och isäng vid 1 tiden. Var frusen och trött så jag sov med tjocka sockor på och morgonrocken.
Blev så nedkyld av att vänta i bussen när hockeymatchen spelades
Kallt överallt, rått och fuktigt då det regnade hela fredagen.

Vaknade redan vid 6 tiden och kände mig utvilad. Måste verkligen ha sovit djupt och tungt.

Gav katterna mat och släppte ut
Tog mig en kopp kaffe och bytte sesan lm till träningskläder, reflexväst och tog med ljus och tändare
Styrde stegen först till Vallby kyrka och tände ljus på en väns viloplats.

Gick sedan vidare ut mot Sundbyholmsvägen. Det började ljusna lite svagt.
Så skönt när det var uppehåll.

Gick i raskt tempo mot min äldsta dotters familjs hus. Hälsade på barnbarn och svärson som var vakna.
Gick sedan ut på vägen igen och cykelbanan mot stan.
Vek av hemåt längs småvägarna.
Mötte en granne som var ute med sin hund och vi pratade en stund.

Gick vidare hemåt.
Kände att jag började bli frukosthungrig.
Hade varit ute i nästan två timmar.

Tog foton på runstenen som min svärson hittade när han grävde för cykelbanan mot Sundbyholm som byggdes 2018, med sin grävmaskin.

Riktigt hög och fin, välbevarad sten.

Kom så hem till grötfrukost och kaffe i ett hus med köksspisen tänd.
Härligt varmt och välkomnande.

Känner mig riktigt stolt och glad över alla steg och mil som jag gått denna vecka.
Kroppen svarar med positiv energi och det sporrar mig än mera att bara fortsätta.
Träningssuget är äntligen tillbaka

Av Sirpa - 4 december 2020 20:16

Idag blev det till att åka till jobbet tidigare än tänkt.
Fick veta igår att bussen jag skulle ha stod smutsig, otankad och ostädad efter tidigare körningar.
Ingen hade hunnit med att fixa den.

Var på jobbet redan 12.30 för att vara säker på att hinna klart.
Kollegan L och jag hjälptes åt så det var gjort på en timme drygt.
Himmel vad smutsig den var!!
Dammsög säkert i en halvtimme och sen våttorkade golvet, lister och fläckar i mattan.
Torkat gräs överallt och lera.

L tvättade noga utvändigt samtidigt som jag jobbade inne i bussen.
Tankade, fyllde vätskor och städa toan och tömde den.

Bussen blev jättefin och vi igenomsvettiga.

Åkte sedan och lastade hockeylaget jag skulle köra till Huddinge.
Det var ett tag sen jag fick köra dom.
Mörkt och regnigt hela dagen och mängder med trafik.
Vi komfram som vi skulle och lastade ur efter att omklädningsrummet först Covid säkrats.

Jag sitter mest i bussen nu för det lockar inte att gå ute i regnet och heller inte att frysa i hallen.

Av Sirpa - 3 december 2020 20:47

Min tjocka mage behöver minskas ner och stramas upp.
Har nu kört ett program i 2 dagar som verkligen biter på magmusklerna.
Toppen helt enkelt.

Många övningar 18-19 stycker varje gång/dag
Effektivt känns det som.

Det + 7-10 km powerwalk borde göra susen.

Av Sirpa - 3 december 2020 20:40

När jag körde de två veckorna i Göteborg fick jag den fina rutinen att gå upp tidigt och ge mig ut och träna.

Jag är ju morgonmänniska så den dygnsrytmen får mig att må bäst.
Kom isäng tidigt om kvällarna och sen åt jag som folk också.
Så min kropp är i bra balans just nu.
Sömn, motion och mat i en ordning som passar mig superbra.

Nu är det dags att vrida på dygnsrytmen för att det ska passa jobbet.
Hockeykörning imorgon som börjar på eftermiddagen och sträcker sig över midnatt. Enköpings A lag herrar.
Jag är väl hemma vid 1 - halv 2 på natten.
Inget jobb på lördagen och sedan en 12-13 timmar lång tjänst på söndagen.
Börjar på morron och är hemma sent på kvällen.

Så mina tidiga mornar ute på powerwalk blir ändrade.

Nästa vecka vet jag ingenting om.
Har än sålänge bara körning på Luciadagen, söndag dem 13:e.
Då är det hockey igen, samma lag från Enköping.

Jag klagar inte, utan bara konstaterar fakta. Är glad över varje timme jobb jag kan få.

Känner att jag fått en sån bra rutin med mina 10.000 steg och på det ett magträningsprogram på 30 dagar.
En app som jag följer och tränar varje dag.

Båda delarna vill jag sköta noga, oavsett tider jag jobbar.
Tänkte imorgon att jag sticker ut och går medans grabbarna spelar sin match.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards