Direktlänk till inlägg 13 mars 2021

Kämparfredag

Av Sirpa - 13 mars 2021 01:06

Redan när jag vaknade på Fredag morgon, vid 3 tiden, kände jag att det tog emot.
Gnistan saknades liksom redan i starten av dagen.

Vet inte varför jag vaknade så tidigt men kunde inte somna om.
Skulle ju upp två timmar senare så det spelade liksom ingen roll.

Eldade i köksspisen då det hade brunnit ut under den blåsiga stormiga natten.
Det var kyligt i hela huset då det vid sådant väder går igenom väggarna
Ludde Basset behövde få värme så jag tände igång spisen igen och straxt kom värmen igång igen.
Blåsten hade avtagit och det var ju skönt.

Tog min buss som stod utanför och startade körningen hemifrån lite tidigare.
Väglaget var inte kul. Snöslask och kladd på alla mindre vägar.
De stora var bara blöta och på gränsen till halka.

Min skolkörning, som jag nu haft hela veckan och ska ha en vecka till, går ju mest på små grusvägar i skogarna.
De var slippriga och lite otäcka.
Bara att ta det lugnt och försiktigt.

Morgonen gick bra jag kunde efter körningen tanka fullt och köra till depån.
Vi hade ett kort möte och sedan gjorde jag inte mer än att jag körde en kund till tåget på mitt uppehåll.

Mådde inte alls bra denna dag.
Gnistan saknades helt och motivationen till att göra någonting alls.
Ville hem och krypa ner under täcket och bara stänga av hela omvärlden.

Det är sällan jag känner så men nu var det på det enkla viset.
Tvingade mig heller inte till något och i träningen hade jag en planerad vilodag.

Mina eftermiddagskörningar började tidigt. For redan vid 11.30 mot skolan och skulle köra hem förskolebarn.
Kände mig iinte trygg i det då det var annan färdväg än under veckans tidigare dagar.
Men det gick bra och nu kan jag andas ut den biten.

Turen efter då jag lämnat Hällberga för att åka till Ärla så lät bussen helt plötsligt jättekonstigt och tappade fart.
Den luktade skumt och lät illa.
Stannade vid första lämpliga ställe och undersökte saken.

Ringde depån och de skickade genast ut buss och förare till hjälp.
Jag fick klartecken att tuffa på till Ärla så gott det gick. Ca 30- 40 km i timmen.
Bussen hade ingen ork alls, bara lät illa.

Hade ju barn med så jag ville ju få fram dem till deras slutdestination.

Där väntade nästa gäng barn.
Kollegan kom med stor buss och körde min runda medans verkstadskollegan undersökte bussen.
Sedan körde vi sakta åter till depån.
Jag valde att inte köra storbuss på kostigarna i skogen. Kollegan var van vid detta så han erbjöd sig att ta turen åt mig.
Det var jag tacksam för.

Jag fick med mig en annan buss till måndagens körning då verkstaden inte hittade vad som felade den sjuka bussen

Åkte hemåt besviken och trött över att arbetsdagen slutade så dumt.
Men det var inget att göra åt.
Kom hem än mera trött och kraftlös, som min buss.

Åt gulaschsoppa för att få energi.
Hjälpte inte. Åt en burk tonfisk i olja och blev illamående av den, senare på kvällen.
Energin lyste med sin frånvaro så jag lade mig vid 20 tiden och somnade som en stock.

Vaknade vid 23 tiden av huvudvärk.
Så nu är jag vaken och skriver av mig dagens bök och stök.

Har som plan att lördag morgon ge mig ut på en lång powerwalk.
Det brukar hjälpa när hjärnan har det kämpigt.
Lite annat har också hänt som är lite trist men det är inget jag skriver om här
Men det tynger mig och påverkar gnistan ett tag.
Det går över, bara att gå vidare och kämpa på.

Snart ska jag försöka somna om

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards