Alla inlägg under mars 2021

Av Sirpa - 7 mars 2021 06:00

Min dotter och barnbarnet härhemma tycker mycket om att softa vid pussel.
Det är avkopplande och lugnande.

Även jag sätter mig ner vid pusslet som ligger framme på matrumsbordet ibland.
Jag måste bara ha ordentligt ljus för att se.
Helst dagsljus.

Det är vackra pussel som läggs och jag ska idag lägga en beställning på två jättefina pussel som jag vet tjejerna kommer tycka om.
En överraskning.

Fotot är på det som blev klart igår Lördag.
Den har vi jobbat med i säkert tre veckor, lite i taget. Vissa dagar ingenting, när det varit fullt upp.

Av Sirpa - 6 mars 2021 20:03

Den här veckan har verkligen gått rungande fort.
Jag började min fasta anställning hos Tuna Trafik i måndags och sattes genast i arbete.
Körde först skolturen Näshulta måndag och tisdag.
Sedan inlärning på skolturen Ärla och Hällberga skola med kollegan som ska vara ledig 14 dagar från sina körningar.

Han är deltidsbrandman och ska på en vidareutbildning under två veckor.
Då har jag jättebra läge att lära mig den skolturen så den sitter ordentligt i minnet.

Kan ju i framtiden rycka in när det behövs på den också.
Tanken är väl att jag ska lära mig alla för att kunna köra vad som helst, när som helst.

I måndags inledde jag min fasta också för att komma i form igen efter den kämpiga tid som varit sen i somras då Transdev varslade och sade upp 11 stycken förare i Västerås.

Nu kan jag andas ut och bara jobba.
Inte flänga från depå till depå för att jaga timmar.

Jag kan planera in motion och träning.
Moroten kom när min chef frågade om jag skulle vara med och åka Cykelvasan 2022.
Absolut vill jag det.

Så nu är det bara att bli av med kilon för att kunna träna ordentligt.
Jobba och må bra.

Av Sirpa - 6 mars 2021 18:38

Ikväll igen :)

Fick med solen som ser så glad ut på bussens sida i spegelbilden :)

Av Sirpa - 6 mars 2021 17:45

Idag på den 6:e dagen har jag känt mig frusen.
Bästa sättet att snabbt få igång värmen i kroppen, om jag inte orkar ta en vända på löpbandet förstås :) är att lägga mig på spikmattan.

Unnade mig 15 minuter på den och känslan är härlig.

Av Sirpa - 6 mars 2021 17:10

Min absoluta favoritsnittblomma är Tulpan.
Köpte två buketter åt dottern igår då hon har namnsdag imorgon Söndag.

Så vackra färger.

Se färgen på vasen :) Matchar !!

Av Sirpa - 6 mars 2021 16:14

Vi har ju den förmånen att i köket ha en vedspis som vi kan elda i om det som idag är blåsigt, kallt och ruggigt.

Så grymt skönt!

Av Sirpa - 6 mars 2021 16:05

Det går alldeles utmärkt med min fasta och de powerwalks jag kommit igång med sedan tre dagar tillbaks.

Känns i kroppen att det händer någonting redan och jag känner mig pigg och glad.
Den efterlängtade känslan och effekten av fastan har infunnit sig och kommer att stanna.

Jag är inte alls så trött och hängig som innan.
Självklart är jag trött när kvällen kommer efter dagens aktiviteter och det är fullt normalt.
Sover gott om nätterna och vaknar pigg igen, aom jag vill ha det.


Av Sirpa - 6 mars 2021 15:29

Imorse gav jag mig ut i snålblåsten.
Tog på mig tillräckligt med kläder, trodde jag.
Kände efter några kilometer att blåsten tog sig in överallt. Det enda som höll sig varmt, trots att jag traskade på i ett bra tempo, var benen och fötterna.

Det var bara att gilla läget och kämpa på.
Längs de öppna fälten låg blåsten på så det gav säkert effekten av -10 fast det bara var drygt en grad kallt.

Kämpade på i nästan två timmar innan jag kom hem. Snabbt in med en varm kopp kaffe så jag fick i mig något.
Fingrarna och ansiktet stelfruset.

Men jag fixade milen och det är jag stolt över.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards